Godaste LCHF-bullarna!

Eftersom jag äter LCHF nu kan jag ju inte äta vanligt bröd och bullar. Hittade dock ett recept på LCHF-bullar gjorda på mandelmjöl. De innehåller också ost och ägg och är supergoda! Jag brukar göra halv sats och det blir perfekt för tre bullar som jag äter till frukost. Godast är dem med lite smör, ost och en god skinka på. Kan verkligen rekommendera dem!

 

Recept för en sats

Blanda:

2 dl mandelmjöl

2 ägg

2 dl riven ost (brukar minska det eftersom jag har ost på bullen sen också)

1 tsk bakpulver

 

Klicka ut smeten på en plåt och ställ in i ugnen på 200c varmluft (eller 225c vanlig) i 10 minuter.

 

Såhär fina blir de! Smakar som ostbullar, fast många gånger godare.

Lycka till!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0