Ven

Hej! Har varit lite dåligt med uppdateringen, men igår jobbade jag 11-21 och sen åkte jag och Matilda till Viken för att gå på Vikenfesten med Clara. Förfestade lite hos Clara innan vi gick 40 minuter till hamnen (i högklackat... -.-) där festen var. Har aldrig varit på Vikenfesten förr, och kommer nog inte att gå dit igen. Eftersom det är mest folk från Viken som går dit blir det en ganska sluten fest och jag känner ingen från VIken mer än Clara. Var dessutom jättetrött så va inte på partyhumör. :P
 
Somnade i min säng vid två inatt och sov som en stock till klockan ringde vid åtta. Packade en ryggsäck med mat och kläder och åkte till Ven med mamma och Matilda. Kom dit vid 11 och promenerade runt ön. Vid fem tog vi färjan tillbaka. Var så skönt att sätta sig i soffan och kolla på OS. Nu börjar jag dock bli riktigt trött och ska snart gå och lägga mig. Men här kommer (jättemånga) bilder från dagen. :)
 
Matilda glömde byxorna hemma. Så kan det gå.
 
 
 
 
Stort träd!
 
Första fikapausen.
 
 
 
 
På Ven odlas massor med durumvete. Nästan det enda man ser är stora gula fält. :P
 
Matilda känner sig sportig, det händer mycket sällan
 
 
Detta brukar vi göra när vi är på Ven, nämligen cykla. Men ibland måste man testa nått nytt, därför promenerade vi idag. :)
 
 
 
 
 
 
En av många gårdar :)
 
 
 
En sak det finns gott om på Ven (förutom durumvete) är branta backar. Denna är ändå inte så farlig. Vissa är helt sjuka...
 
 
 
Ännu en paus
 
Ett stort gäng (tondöva) danskar hade fest. Mycket underhållande. Speciellt när de gav sig på svenska nationalsången...
 
Kyrkbacken. I den lilla vita kyrkan är jag döpt. :)
 
 
Vi köpte retrogodis :D
 
Världens mysigaste bageri!
 
 
 
 
Kärleksstigen.
 
 
 
 
 
Avslutade dagen på Ven med glass från Vens Glassfabrik. Godaste glassen ever! Åt saffranglass (med riktig saffran!) och vaniljglass. Så gott och välbehövt efter allt promenerande! 
 
Här gick vi. Tiden stämmer inte helt. Har pausat Runkeeper ibland när vi pausade, och ibland inte. Men sträckan och kartan stämmer i alla fall. :)
 

Undrar hur många som orkade bläddra igenom alla bilder. Haha! Har haft en väldigt mysig dag. Nu ska jag sova. God natt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0