Quesadillas

Nu har jag lagat mat till mig och mamma. Det blev inget avancerat, utan gjorde quesadillas och till det en sallad. Har aldrig gjort qusadillas innan, men igår blev jag riktigt sugen på att testa. Det var hur lätt och gott som helst.
.
Quesadillas:
2 mjuka tortillabröd
riven mozarella
soltorkade tomater i strimlor
stekt kyckling i strimlor
färsk basilika
.
Lägg ett tortillabröd i en varm stekpanna, lägg på resten av ingredienserna och sedan det andra locket. Stek på medelhög värme tills brödet underst har fått en fin färg och blivit knaprig. Vänd och vänta tills den andra sidan ser ut som den första. Dela i fyra tårtbitar. Jag gjorde sallad bestående av ruccola, gurka och pinjenötter som vi hade till. Det blev lagom med fyra bitar var. Fast då var vi inte jättehungriga.
Gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0