Hemma! =)

Nu är vi hemma igen. Flyget var försenat så kom hem vid ett inatt. Packade upp direkt när vi kom hem och tog en dusch. Det var så otroligt skönt att få krypa ner i sin egen säng. Sov som en stock och gick upp vid nio. Ska nämligen till Lund och hjälpa en kompis med smink och så till en fotografering nu.

Sista dagen i Paris var intensiv och spontan. Vi tog metron till Sacré-Cœur och besökte den. Hade turen att komma dit mitt under en mässa, så häftigt att se en del av en katolsk gudstjänst. Jag är inte alls religiös, men jag älskar gamla kyrkor och gammal kyrkomusik.

Det var tänt att vi sen skulle gå ner mot Moulin Rouge, men vid kyrkan träffade vi en bekant som tipsade om impressionistmuseet d'Orsay. Vi tog första bästa metron dit och tittade på impressionistisk konst innan vi promenerade till hotellet och hämtade bagaget.

Det är så jäkla skönt att vara hemma igen. Jag klarar inte av den folkmängden som är i storstäder. Älskar att kunna gå till bussen utan att se en enda människa. Och att inte behöva slåss om en plats på tåget (okej, det händer väl ibland under rusningstid..). Jag är verkligen ingen storstadsmänniska! =P

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0